Mechanismus hydrauliky

Funkce hydrostatických mechanismů je založena na poznatku rovnoměrného šíření tlaku v kapalinách všemi směry (založena na Pascalově zákoně - tlak vyvolaný vnější silou, která působí na kapalinu v uzavřené nádobě, je ve všech místech kapaliny stejný). A k přenosu výkonu se tedy využívá tlakové energii kapaliny.

Hydraulické mechanismy jsou zařízení využívající kapaliny k přenosu energie mezi hnacím a hnaným členem. Ktakovému přenosu energie musí být sestaven hydraulický obvod, který má zpravidla tři hlavní části: 

1. hydrostatický převodník, který mění mechanickou energii v tlakovou energii kapaliny (hydrogenerátory či akumulátory)

2. rozvod tlakové energie, který ovládá nebo reguluje, tj. řídí proud nositele energie, a tím určuje směr a rychlost působení hydraulického mechanismu a zabraňuje jeho přetížení (hydraulické prvky jako rozváděče, ventily...)

3. hydrostatický převodník, který mění tlakovou energii kapaliny v mechanickou (hydromotor)

Princip stejnosměrného elektromotoru

Stejnosměrný elektromotor je založen na tom, že na vodič s proudem působí v magnetickém poli síla. Závit, kterým prochází elektrický proud, je umístěn v homogenním magnetickém poli. Částmi závitu, které jsou rovnoběžné s póly magnetu, tedy protéká proud opačnými směry. Směr síly působící na tyto části se určí Flemingovým pravidlem levé ruky. Síla má směr kolmý ke směru proudu a k magnetickým siločárám, působí tedy vždy "do stran". Síly působící na obě části mají opačný směr => na závit působí moment sil a závit se otáčí.

Číst dál...

Hledáte odborníka na svařování? Obraťte se na TBi.

Firma TBi se specializuje na oblast svařování. Zakladatelem této společnosti je Alexander Binzel, který se v tomto odvětví pohybuje více než čtyřicet let. Jeho cílem bylo vybudovat úspěšnou firmu zaměřující se na svařovací techniku a to se mu podařilo. TBi es řídí mottem „Ready or Tomorrow“.

Číst dál...

Hydrodynamická brzda

Tak jednoduchý hydraulický systém je podroben neustále novým experimentům a testům. Díky tomu se vyvinuly hydrodynamické brzdy. Co se děje při klasickém brzdění? Kinetická energie je při brzdění zpravidla přeměňována v jiný druh energie, část energie se při brzdění vždy nevratně přemění v teplo. A hydrodynamická brzda je zařízení, v kterém se kinetická energie přeměňuje na energii tepelnou pomocí tření kapaliny v uzavřeném bubnu. V principu se jedná o hydrodynamickou spojku se zablokovaným turbínovým kolem. Brzda se skládá ze dvou částí: statoru, který tvoří skříň brzdy a rotoru (čerpadla), který se otáčí uvnitř statoru a je poháněn hnacím hřídelem.

Dbejte na funkčnost hydraulických prvků

Vlastníte hydraulické zařízení, ale nemáte v hydraulice žádný přehled? Měli byste být obezřetní a dávat si pozor na všechny prvky, zda jsou schopné provozu. Kromě samotného hydraulického válce, šroubení, agregátu a dalších dílů, byste neměli zapomínat ani na hydraulické trubky.

Číst dál...