Strategie podnikání - jak ji nastavit

Podnikatelská strategie je složitý proces, jehož výsledkem je komplikovaný dokument s podnikatelskou strategií. Jak to celé probíhá? Nejprve je nutné zanalyzovat externí a interní faktory, které ovlivňují firmu.

Pokud si přečtete pár knížek, zjistíte, že cílem podnikatelské strategie je si správně nastavit cíl a konkurenční výhodu nad soupeřem. Pokud se ji naučíte správně využívat a používat, cesta k cíli se vám v mnohém zjednodušší. Pro takovouto analýzu je nejlépe si podrobně a pečlivě vypracovat SWOT analýzu, ve které se právě propojuje externí a interní prostředí. Vhodná je také PEST analýza, ve které si určíte globální situaci na vašem trhu. Konkrétně k určení strategie podniku pak slouží metoda SPACE neboli v originále: Strategic Position and Action Evaluation. Samozřejmě je dobré se inspirovat při tvorbě strategie. Proč nepoužít něco, co už fungovalo? Ovšem nezapomeňte stále na svou identitu, takže vnášejte do ní něco svého, něco osobitého, něco proč vás lidé budou kupovat a mít rádi. Protože přesně to je potřeba, abyste získali – loajální zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

Myslíte si, že už tohle nejste schopní zajisit a máte podnikání dost? Berte prosím zřetel na to, že se nabízí jen prodej fungující firmy. Pokud tedy vaše firma nevykazuje zisky a nebo je dokonce zadlužená, nabídněte ji spíše do likvidace, než k prodeji, utržíte tím mnohem více. Nabízet svou s.r.o. na prodej se totiž nemusí vyplatit ani vám, pokud se nenajde žádný zájemce o koupi.